[NUUG kart] Hamborgstrømskogen i Drammen

Robert Nordan rpvn at robpvn.net
Thu Apr 26 09:21:35 CEST 2012

On Wed, 2012-04-25 at 23:12 +0200, Vidar Gundersen wrote:
> Hvis noen lurer på hvorfor en stor bit av Drammensmarka har blitt løse
> grønt (leisure=park): Drammen kommune har definert Hamborgstrømskogen
> som park for å komme rundt allemannsretten i Friluftsloven for å kunne
> forby sykling i området. Den beste idéen vi fant i farten var rett og
> slett å tegne det som en park. Det ser kanskje litt rart ut. Åpen for
> bedre forslag til tagging.

Relatert til det så har jeg lurt litt på hva som er gjengs tagging av
stier man ikke kan sykle på:
Hvis sykling er praktisk mulig men forbudt, burde alle stiene gjøres om
til highway=footway, eller til highway=path med bicycle=no? Hvis sykling
er teoretisk lov men praktisk umulig på en kronglete sti (i motsetning
til urbane footways som brukes i wikien som eksempel), er det da path
eller footway?

Robert Nordan <rpvn at robpvn.net>