[NUUG kart] Kartverkssjefen i Aftenposten

Robert Nordan rpvn at robpvn.net
Fri Aug 24 12:13:57 CEST 2012

Snakket på gangen her hos Norkart antyder at en eller flere medlemmer av
Geomatikkbedriftene/Geoforum heller ikke er særlig fornøyd med opplegget
Kartverket legger opp til, og vurderer å skrive et tilsvar. De er jo både
for fri tilgang på data og bekymret for at Kartverket skal bevege seg for
langt nedover i verdikjeden med tanke på det som essensielt blir levering
av tjenester fremfor rådata.

/Robert N