[NUUG kart] Turkompisen

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Wed Jan 4 18:32:30 CET 2012

2012/1/4 Guttorm Flatabø <post at guttormflatabo.com>

> I OSM-samanheng er det nok bannlyst, men så vidt eg kan skjøne er det
> ikkje noko forskjell mellom DEM og anna bruk, så vurderar ein det eine som
> lovleg så bør det andre vere like lovleg.

Og for å være ærlig, så har jeg ikke sett at noen har argumentert for at
disse kartene dekkes av copyright (eller databasevern). Det nærmeste jeg
har sett er noe slikt som «russisk etterretning har ikke bekreftet at de
kan brukes fritt og jeg føler på meg at de ikke kan det». Dersom noen har
sett noe rimelig autorativt om rettighetene rundt disse kartene, hadde jeg
satt pris på ei lenke e.l.

Gustav