[NUUG kart] Norge i bilder

Oyvind Hanssen ohanssen at acm.org
Fri Jun 8 20:10:53 CEST 2012

Norge i Bilder er åpent tilgjengelig gjennom en egen portal. Men: det er også
tilgjengelig en WMS tjeneste og en cache-tjeneste (WMS-C tilsvarende
kartverkets visningstjenste for kart).

Cache tjenesten er åpen (ingen hindring for bruk) og jeg innbiller meg at
jeg har sett noe om at den er tilgjengelig for gratis bruk med krav om
å navngi kilden, men kanskje jeg har misforstått, eller husker feil, for
det jeg kan finne på web nå sier at WMS tjenesten bare er for medlemmer
av Norge Digitalt og at tilgang kontrolleres gjennom BAAT.

Noen som har litt bedre innsikt i dette enn meg?

Øyvind