[NUUG kart] Turområdesøk (var Re: Turkompisen)

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Mar 1 08:10:28 CET 2012

Vidar:

2011/12/19 Espen Isaksen <espen at espenpost.com>:
> Foreløpig er det en manuell liste hvor jeg ser at det er ganske bra dekning.
> Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere det på sikt. Ikke usannsynlig at
> den forsvinner for søk.

Jeg har forslag til to kilder hvor du kan finne navn og bounding box
for skogsområder:
1. Fra OSM `natural=wood and name not null`
2. Norsk o-kartregister (KML fil, vilkår ukjent),
http://old.orientering.no/kart/oversikt.html

Ang. o-kartene: Jeg lurer på hvor nyttig det ville vært å legge disse
inn i OSM med place=locality eller lignende, hvis bruksbetingelsene
tillater det? Og da sier jeg kanskje samtidig at pkt. 1 over utvides
med `place=locality and name not null and area=yes`...