[NUUG kart] Feilplassert museum

Wolfgang Leister wolfgang.leister at nr.no
Mon Mar 19 21:38:21 CET 2012

On 03/19/2012 06:50 PM, Kai Stian Olstad wrote:

> kan se ut som om brukeren Mondschein importerer dataene fra
> http://wheelmap.org/ uten at dataene er kvalitetssikret.
>
> Tipper det står mer om det her
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import_Wheelmap_Orte
> men siden det er på tysk, et språk jeg ikke kan.
ikke lett å bli klok av det som står på denne siden. De har en database
som de prøver å importere. Men så ble det et problem og derfor må de ta
dette manuelt og de delte opp i regioner. Problemet er (kanskje??) løst,
og nå importerer de igjen; og så står det noe om at den manuelle
importen bare må gjøres én gang.

hvis du ser på xml i norway.osm fra
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import_Wheelmap_Orte så er adresse
mm. med i filen. Det ser ut til at Mondschein importerer denne, så ser
om det er duplikater, og så merger. Derfor er det ofte v1. Se f.eks
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/10829150 og som eksempel
derfra http://www.openstreetmap.org/browse/node/563278201/history

det går sikkert an å sende en PM til Mondschein og spørre ...
Det ser ut til at han/hun gjør en nyttig jobb ...

  -wolfGang