[NUUG kart] _Rask_ routing engine for osm

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Tue Mar 20 16:14:46 CET 2012

Hei

Siden det ikke er spesielt relevant for osm hvor mange båter operatøren
bruker i et samband,
vil det kanskje være bedre å bruke interval=<minutes between departures>
som grunnlag for et grovt estimat på ventetid.

Da blir det ca interval/2 i gjennomsnittlig ventetid før avgang.

Skal man ha det mer nøyaktig enn det må man se på faktiske rutedata (f.eks
GTFS).
Vet ikke om google gjør dette selv en gang på bilruting...
Passende tekst kan være: "Wait for ferry crossing, (up to 45 minutes in
daytime operation)."
Vektingen kan være interval/2 + duration.

Gorm E. Johnsen

PS Fergeruten jeg snakket om i første innlegg blir nå brukt som forventet
av osrm etter innlegg av duration=40. Takk til den som kom meg i forkjøpet
på det ;-)