[NUUG kart] Endringer openstreetmap.no

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Mar 29 22:05:21 CEST 2012

On Thu, Mar 29, 2012 at 9:34 PM, Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org> wrote:

> *Berre* <<+/->>-knappar, eller vert zoom-stolpen verande? Viss
> zoom-stolpen vert verande er eg for, elles er eg imot. :)

Ta vekk stolpen, mente jeg ja.
Slik som på siden jeg lenker til lenger nede.

> Foreslår òg OpenLayers-temaet Dark, som ser hakket tøffare ut:
> https://github.com/developmentseed/openlayers_themes/tree/master/dark

Gjerne, og da må menyen endres også.
Ser det er samme tema som turkompisen kjører.

> Kva medfører dette?

Touch fungerer på pekeskjermenheter.
Denne bruker kun TouchNavigation: http://www.vidargundersen.com/50/
Ombestemte meg: TouchNavigation har ikke shift-klikk-og-dra for å
zoome inn på et område, så derfor vil jeg ta med begge. Det går bra.

> Forslag: Legg til det nydelige Watercolor-kartet til Stamen som
> alternativt kartlag (kall det <<Akvarellkart>> elns.):
> http://maps.stamen.com/

Tar gjerne imot en patch.
Men før jeg eller noen andre committer det, vil jeg vite hvor mange
lag nettstedet skal ha rent prinsippielt og for hvilket formål. Skal
.no være en OSM showcase?

> Ein siste ting: Oppdatering av kystlinje-fila brukt i dei alternative
> kartlaga? Desse ser ut til å vera basert på ein veldig gammal versjon.

Ja, databasen må reimporteres, så de oppdateres for tiden ikke.
Hele greia burde vært satt opp på en maskin som er helt åpen også.
Jeg har for mye å gjøre / er for lite effektiv med tiden min om dagen.