[NUUG kart] Utedo

Robert Nordan rpvn at robpvn.net
Sat May 12 08:56:21 CEST 2012

----- Original message -----

> Høres greit ut. Det er også lett å få øye på en del slike, men som er
> private. Jeg har i tillegg satt access=private på dem, men Mapnik tegner
> dem likevel. Kanskje er det egentlig ingen vits i å bruke amenity=toilets
> på private utedoer?

Ordet amenity handler fra min forståelse av ordboken vel egentlig om "behagelige eller nyttige tilbud/tjenester/fasiliteter man kan benytte seg av", enten det er helt gratis eller mot en inngangspris. Så en utedo som er låst slik at det er umulig for den gjengse turgåer å benytte seg av den, kvalifiserer i mine øyne ikke til å bli beskrevet som amenity. (På lik linje med toalettet i et vanlig bolighus...)

/Robert N