[NUUG kart] Tagging av farlig myr

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Sun May 20 17:56:56 CEST 2012

On Sun, 20 May 2012 12:29:50 +0200, Vidar Gundersen wrote:

> Jeg har kommet over et tilfelle jeg lurer litt på:
> Mellom golfbanen på Grønmo og bebyggelsen på Bratli sydøst i Oslo er
> det skiltet tett med advarsler om "farlig myr". Det er ikke oppgitt
> noen årsak til faren. Det kan være to: Giftig forurensning eller at
> man synker rett ned i den. Nå ligger denne myra altså inntil/på en
> tidligere fyllplass så jeg tenker at den er forurenset.

Ja, det hadde vært nyttig å få markert slike.

> Hvordan tagges dette? 1/ Fare, men ikke militært, skytefelt, e.l. 2/
> forurenset objekt 3/ _kvikk_leire/-sand/-gjørme.

Går det an å bruke en variant av dette forslaget?

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/hazard

Det ser ut til å være mest fokusert på farer langs veien, men
en tag kalt hazard burde vel kunne brukes på andre ting også?
Det er endel som har begynt å bruke den ser det ut til, men ikke
så veldig mange (taginfo sier ca. 800).