[NUUG kart] Rulleskiløype

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue May 29 12:24:23 CEST 2012

2012/5/29 Guttorm Flatabø <post at guttormflatabo.com>:

> No er vel dette meir eit anlegg enn ei rute kanskje, men ruter(/løyper) kan
> taggast liknande inline skating ruter. Dvs. med ein relasjon med:
> type=route
> route=roller_skiing / roller_skis / ev. anna som allereie er i bruk eller er

Allerede gjort, men mest for å lette vedlikehold av tagging og holde
orden på hva som er hva i alt virrvarret av løyper i Holmenkollen:

Det er forsåvidt tagging av way'ene jeg er mest opptatt av. Mange som
driver trening på sykkel eller rulleski, skyr normalt gang- og
sykkelveier fordi de kommer i konflikt med gående. En g/s er mer egnet
for transport enn trening. I Holmenkollen er det lagt opp til det
motsatte.