[NUUG kart] Kartlegge Rana kommune?

Ansgar G Grimsrud agvg at agvg.no
Tue Sep 11 10:33:07 CEST 2012

Den 11.09.2012 10:13, skrev Petter Reinholdtsen:
> Min Garmin Legend C er slik.  Minst 36 timers batterilevetid (på to
> AA-batterier), og når sporing er slått på, starter den sporing med en
> gang den vet hvor den er.  Den er dog gammel og har begrenset
> sporkapasitet (2.7 timer med maksimal oppløsning), men klarer mange
> timer før den blir full hvis en bruker rimelig oppløsning.  Senere
> modeller har støtte for minnekort, og kan uten problemer samle inn
En Garmin etrex 10 ville jo fungert, tanken med en kjip, sort boks var
jo at den ikke er brukendes til så mye og ergo blir den kanskje ikke
"borte" så fort som
en tur-GPS.

Ellers ser det ut til og være stor forskjell på GPS-er, har to eldre
Garmin og sammenlignet med GPS-en på min telefon er de håpløst
unøyaktige når
man kjøre samme rute med alle tre.