[NUUG kart] Kartlegge Rana kommune?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Sep 11 10:54:21 CEST 2012

[Wolfgang Leister]
> Hva med å kontakte lærere og skoleelever?
> Moderne smartphones har ofte innebygd GPS med god nok kvalitet, så
> hardwaren burde være på plass. osmtracker og lignende programmer gjør en
> god nytte.
> Skoleelever med mye lokalkunnskap på frivillig basis burde være en god
> løsning !

Gode ideer. :)

> Det kan jo være verdt å vurdere om NUUG kan lage et opprop til dugnad og
> adressere skoler i områder der det er dårlig OSM dekning ...

Jepp.  Jeg håper noen i kartgruppen tar initiativ slik at dette kan
gjøres som en NUUG-aktivitet.  NUUG er jo summen av hva medlemmene
gjør, og her er jo kartgruppens medlemmer de aktuelle folkene som kan
gjøre det. :)

Jeg har slekt ved en skole i Rana, hvis noen er interessert i å gjøre
noe her. :)

--
Vennlig hilsen