[NUUG kart] Blir OSM-feil i Norge registrert hos MapDust regelmessig fikset?

Magne Mæhre magne at samfundet.no
Sun Sep 30 15:55:28 CEST 2012

On 09/30/2012 10:54 AM, Petter Reinholdtsen wrote:

> Hei.  Blir feil i OSM som registreres i <URL: http://www.mapdust.com/ >
> gjennomgodt av noen på denne listen?  Blir ting fikset på rimelig tid?
> Det ser ut til å være en rekke feil registrert der, og jeg er ikke trygg
> på at de følges opp.

Jeg har nå gjennomgått alle innrapporterte feil i Sør-Trøndelag.  De
fleste var bogus, og pekte ikke på noen feil i det hele tatt.

Jeg har fikset alle som pekte på reelle feil/mangler (4-5 stk.).
Det gjenstår noen ønsker om fartsgrenser og én markering av
ATK (som antagelig må sjekkes av noen i felten)

Det kan være interessant å merke seg at samtlige av feilmeldingene
som pekte på feil var lagt inn med iPad eller iPhone.  Kan det være
at funksjonen som lar deg rapportere feil på disse plattformene er
altfor lett tilgjengelig eller forvirrende for brukeren?

--Magne