[NUUG kart] Parkeringsplasser

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Apr 30 14:54:59 CEST 2013

Hei

Jeg fikk et spørsmål fra en bruker av mine GPS-kart fra frikart.no. Han
lurte på hva som er kriteriene for å legge inn parkeringsplasser.
Vedkommende har en hytte og der har de en felles privat parkeringsplass
som er lagt inn, og han lurte da på om det var riktig.

Hva pleier dere å gjøre? Legges alle parkeringsplasser inn, også de som er
private? Jeg tenker at det normalt er de som er åpne for allmenheten som
er mest interessante å få med. Jeg praktiserer iallefall det. Unntaket er
større plasser som firmaer har som ofte er asfaltert og merket opp. Små
hytteplasser med plass til bare noen få biler er lite interessante.  Jeg
vet de kan tagges med "access" eller andre passende tagger for å fortelle
at de er private, men alikevell er jeg ikke sikker på alle småplasser er
interssante å ta med.

-Sverre