[NUUG kart] Eksotisk bompengeløsning

Kristian Nyborg Dahl krdahl at live.com
Sat Aug 24 00:43:41 CEST 2013

On Sat, 24 Aug 2013 00:03:49 +0200, Gnonthgol <gnonthgol at gmail.com> wrote:

> Den 23. aug. 2013 23:58, skreiv Kristian Nyborg Dahl:
> "Dette betyr at Kartverkets navn skal fremkomme i alle sammenhenger hvor
> produktene eller uttrekk av disse brukes ..."

> Dersom osm hadde krevd at det sto (c) Statens Kartverk på alle som
> bruker osm. Dette er ikkje eit krav som me kan etterkomme.

Det er vel ikke noe poeng å kverulere, men OSM sin egen lisens (CC BY-SA
2.0) krever faktisk det samme, og krever i tillegg at alle derivatverker
distribueres unde samme eller tilsvarende lisens. Altså er dette noe OSM
både kan etterkomme og faktisk etterkommer på nåværende tidspunkt.

Når det er sagt, gidder jeg ikke diskutere mer, så jeg slettet vegen.