[NUUG kart] Leirsteder

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Fri Jan 4 14:47:19 CET 2013

2013/1/4 Vidar Gundersen <vibrog+osm at gmail.com>:

> [..]
>
> Jeg tror du bør se på å bruke camp_site med passende tilleggstagger.
> Se http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Camp_site

Jeg har kikket på den, og alle tillegstagger støtter opp om et sted
man kan overnatte i telt og/eller campingvogn. Leirsteder er som regel
bygninger med mange rom som f.eks. overnattingsrom, spisesal,
seminarrom og generelle oppholdsrom, og er derfor noe ganske annet.

Siden stedene brukes til tidsavgrensede arrangementer
faglig/organisatorisk/åndelig innhold er kanskje amenity:
conference_centre
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Conference_Centre)
nærmere, selv om leirstedene også skiller seg fra rene
konferansesenter. Det er flytende overganger på alle sider, siden noen
leirsteder også tilbyr overnatting til turister, noen har en
tilhørende campingplass/teltplass og noen faktisk brukes til
konferanser (typisk de med litt høyere standard).

Kanskje jeg burde løfte dette spørsmplet opp på ei internasjonal liste?

Geir Ove