[NUUG kart] Omstrukturering av skog i Marka

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Jan 7 13:17:12 CET 2013

Vidar Gundersen wrote on 07.01.2013 12:42:49:

> Har du forslag til tagging?
> Skal det være synlig på vanlig OSM-Mapnik kart?
>
> Da er en forenklet tolking nødvendig:
> uberørt : natural=wood
> tett skog : landuse=forest

Dette blir vel feil? Er ikke landuse=forest industriskog som er plantet?
Det er jo ikke det samme som tett skog. Iallefall ikke her i Norge. Da
liker jeg bedre å ha tagger i tillegg som sier noe om tettheten.

Det er viktig også når man går så i detalj at man er sikker på at dette
blir vedlikeholdt. Skog vokser jo fort, og plutselig er hogstfelt borte.
Jeg synes personlig at

> hogstflate : natural=scrub
>
> Tagging tilpasset en spesifikk rendring:
> uberørt : woodland=virgin
> tett skog : woodland=dense
> hogstflate : woodland=logging_area
>
> For tilfelle 1 kan alternativ 2 kan legges til for å "utdype" brukenav
disse.

Er det ikke noe standard for dette allerede? Kan ikke finne så mye info om
woodland=.