[NUUG kart] Omstrukturering av skog i Marka

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Mon Jan 7 16:02:12 CET 2013

On Mon, Jan 07, 2013 at 03:30:07PM +0100, Vidar Gundersen wrote:

> Viktig poeng. Og interessant å vise i et kart?

Jeg synes dette er lite interessant, spesielt å vise i et kart, men også å ha i
databasen. For visning i kart er vel folk mest interessert i hvorvidt det er
høye grønne ting der, ikke om de ble hugget en gang eller skal hugges en dag.

For økologiske/biologiske formål er wood vs. forest alt for unøyaktig som
klassifisering.

(Forøvrig vet jeg heller ikke hvordan jeg fra et flyfoto eller når jeg går i
skauen skal kunne se hvorvidt en skog er drevet eller ikke, med mindre den er
gjennomhullet av hogstfelt og stubber.)

--
Einar Ryeng