[NUUG kart] Omstrukturering av skog i Marka

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Jan 8 12:20:19 CET 2013

Vidar Gundersen wrote on 08.01.2013 12:08:42:

> [...]
Oslomarka

> [...]
>
> Som Stephan påpeker, har kulturskog ofte mindre frodig underskog, og
> det ser man mye av i de områdene som jeg ser for meg at bør markeres
> med landuse=forest.
>
> plantasje med frukttrær: landuse=orchard (OSM Wiki: "A tree nursery
> could not be mapped using this tag.")
>

> Uansett, denne diskusjonen gjør at jeg har mistet motivasjonen for å
> gå videre med en slik nyansering. Det er ikke slik dugnadsarbeid skal
> foregå: Man må la folk slippe til med det de ønsker å bidra med og
> evaluere resultatet etterpå. Diskusjoner av prinsipper blir lite

Når man skal gjøre store endringer så er det viktig at det er en viss
enighet, ellers blir det helt feil. Jeg synes denne diskusjonen har vært
saklig og god, og at vi nå nærmer oss noe som er bra.

Om jeg har vært med på å bidra til ditt tap av motivasjon så beklager jeg
det. Jeg vet at du har bidratt med veldig mye som er veldig bra.

-Sverre