[NUUG kart] Hvordan tagge en ås

Edward Welbourne eddy at chaos.org.uk
Sun Jan 27 14:10:06 CET 2013

> Hvordan skal man best tagge en ås. Har sett natural=hill, men den
> finner jeg ikke i wiki.

Med eller uten wiki, det ser ut riktig.

> Undersøkte litt i wiki og fant natural=fell som er det samme som det
> norske ordet fjell.

Sikkert det: og fell er sikkert forskjelig fra hill på Engelsk, akkurat
some fjell er forskjelig fra ås på Norsk.

> Foreslår at toppen merkes med natural=peak og områder som domineres
> av fjell i dagen merkes med natural=fell.

Det er ikke riktig til en ås.  Bedre å bruke natural=hill og spøre noe
på wikien om det.  Også: området er hill, toppen er et punkt; jeg vet
ikke hvordan det cobler seg til natural= og like.

	Eddy.