[NUUG kart] Småting med Garmin-kartene fra frikart.no

Sverre Didriksen sverre at frikart.no
Sun May 12 21:24:27 CEST 2013

Hei

Har visst glemt å svare på denne.

1. Dette skyldes begrensninger i Garmins kartformat. Jeg har lest at
alle koordinater lagres i 24-bits format og at det begrenser
oppløsningen til ca 2.5 meter. Alt avrundes derfor og det synes både på
linjer og polygoner når man zoomer langt inn.

2. Firkantene er symbol for hus. Å fjerne de vil medføre at alle  hus
som er lagt inn som punkter også forsvinner, og det er litt dumt. Men
jeg har på todolista å endre så bare en av delene synes, enten firkanten
eller huspolygonet. I områder hvor detaljtettheten er stor kan man evnt
vurdere å justere detaljgraden på GPSen. Da vil detaljer fjernes
tidligere når man zoomer ut.

Ja, jeg forbedrer stadig kartene med detaljer slik at de gradvis blir
bedre. Nå kommer snart veier med tynnere strek når man zoomer ut, pluss
en del annet.

-Sverre