[NUUG kart] Håndtering av frigitt kartdata

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Oct 1 00:00:50 CEST 2013

Jeg sjekket med Kartverket tidligere i dag, og de gir klarsignal.
Bakgrunnen for min forespørsel var at jeg med litt hjelp fra andre på
lista har forberedt et datasett med stier i Oslomarka som mangler i
OSM for plukkimport -- og det er ikke så mange stier. Hovedsaklig
begrenset til områdene lengst vekk fra tettbebyggelsen rundt Oslo. Og
det er et stort behov for kvalitetskontroll av disse -- det er derfor
det er fint å ha de i OSM databasen. Mange av dem er sannsynligvis
gjengrodde kjørespor etter skogsdrift.