[NUUG kart] Håndtering av frigitt kartdata

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Sat Oct 5 16:54:41 CEST 2013

Etter å ha testet litt så er det et par ting jeg synes vi bør standardisere:

1. En datotagg som sier når vi har gjort import eller når dataene er oppdatert av Kartverket. Da kan vi i ettertid lettere se om hvert enkelt objekt er oppdatert hos Kartverket og vi kan lettere finne hva vi bør oppdatere. Vi kan f.eks. bruke taggen source:date.

2. Det hadde vært fint med en unik identifikator slik at vi i ettertid kan kjøre en mer automatisk sjekk om objekter er endret hos Kartverket. Men jeg kan ikke se at det i dataene ligger noen form for idnummer eller annet som kan brukes. Noen glupe ideer?