[NUUG kart] Forslag til import av grenser og adresser frå kartverket

Thomas Hirsch Thomas.Hirsch at kartverket.no
Fri Oct 11 18:10:09 CEST 2013

> Det hadde vert kjekt å høyre på innspill kva de meinar om dette forslaget

Støtter det. :) Adresseinformasjon i OSM og Nominatim er umiddelbart nyttig og i stor grad konfliktfri.
Jeg er ikke helt sikkert hvilken geometri som ligger i Elveg - så vidt jeg husker er matrikkeladressene knyttet både til midtpunkt av eiendomsflaten og til "inngangen" - det sistnevnte er selvfølgelig det nyttigere, spesielt hvis det er flere adresser på én eiendom. Det er verdt å sjekke for å håndtere konflikter.

> Det er lite poeng å importere matrikkeladressene.

Bør evt importeres for eiendommer som fortsatt ikke har gateadresse.