[NUUG kart] Parkeringsplasser Trondheim

Espen Oldeman Lund espen at espenpost.com
Wed Oct 16 22:43:01 CEST 2013

2013/10/16 Anders Fougner <anders.fougner at gmail.com>

>  Hei Espen,
> jeg bor midt i dette kartutsnittet (og har flyttet rundt i akkurat dette
> kartutsnittet flere ganger siden cirka 1984).
>
> Jeg har kikket gjennom utsnittet, og så langt har jeg nesten bare funnet
> parkeringsplasser som hvem som helst faktisk har lov til å bruke.
> Altså er det verken soneparkering, avgift eller andre begrensninger på
> disse plassene, ettersom det er såpass langt utenfor sentrum. Jeg tror
> altså taggingen er riktig på det meste...

Ok, godt å vite. Virka bare så rart at et lite område hadde så mange
tilgjengelige parkeringsplasser.

> Unntaket er parkeringsplassene i noen borettslag, der noen plasser har
> motorvarmer og er reservert.
> Dette går det sikkert an å markere, men da må man nok ut for å synfare
> litt.
> Jeg er ikke erfaren nok på OSM til å vite akkurat hvordan dette bør tagges.
>
> Nærmere sentrum (fra Gløshaugen og innover) er det annerledes - der er det
> nok fee på endel og access=private på endel.
> Er det mulig å se på turkompisen om disse er tagget riktig?

Fra Gløshaugen og mot sentrum skal det ikke være noen p-plasser markert i
kartet. Det er i alle fall ingen hos meg. Kanskje du har en gammel cacha
kopi?
Sånn ser det ut hos meg:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8829/Skjermbilde%202013-10-16%20kl.%2022.42.08.png

> PS til Espen: "Skikart" funker ikke hos meg - alt er grått! For å få fram
> noe som helst måtte jeg velge "turkart"....

Takk for tipset! Hadde ikke sett den siden jeg leverer ulike kart avhengig
av skjermoppløsning. Og det var en absurd bug der jeg hadde satt max
zoomnivå til 10. Men det skal være fiksa nå.

Espen