[NUUG kart] Nasjonal Vegdatabank som kilde?

Bård Aase bard at kvidder.com
Wed Sep 25 10:34:17 CEST 2013

Det er sikkert noen typer informasjon som kan brukes direkte.
Mange veger har feil klassifisering
(sykkelveg/gangveg/fylkesveg/riksveg/...), er ikke oppdatert etter
omlegging, har feil "eier" (privat/kommune/stat). Men navn er stort sett OK
på det materialet jeg har sett på.
Det er også store forskjeller på hvor presise dataene er fra region til
region. Så i en gitt region kan mer eller mindre data brukes direkte.
Derfor må en verifisere dataene med lokalkunnskap.

Når det er sagt, er stort sett vegkoordinatene på høyde med, eller bedre
enn, det en finner i andre kartprodukter