[NUUG kart] SOSI-OSM-Verktøy

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Mon Sep 30 22:53:14 CEST 2013

Den 30. sep. 2013 22:34, skreiv Sverre Didriksen:
> Hei
>
> Jeg har lyst til å teste litt og bli gjent med forskjellige metoder
> for å manuelt importere utvalgte objekter fra Kartverkets datasett.
> Hvilke hverktøy er bra for å kunne konvertere fra SOSI til OSM-format?
Du kan manuelt kompilere gdal med sosi støtte, det krever også at du
manuelt kompilerer eit fyba som er eit bibliotek som kartverket har
skrevet og gitt ut som åpen kildekode for anledningen frislippet. Eg
gjorde dette på min Ubuntu 13.04 og dette var den beste måten.

Eg ser at Kagee jobber litt med fyba.

Knut