[NUUG kart] Vegdata fra kartverket

Tor torsm.news at gmail.com
Mon Aug 4 22:37:45 CEST 2014

4. aug. 2014 kl. 21:46 skrev Geir Ove Myhr <gomyhr at gmail.com>:

> Jeg har laget et utkast til konvertering av vegdata fra kartverket.
> Vedlagt er vegdata.lua, men for bruk med sosi2osm [1]. For de som ikke
> har installert sosi2osm, har jeg lagt ut Elveg-data fylkesvis på [2] i
> zippet OSM-format. Her ligger både filer konvertert med default.lua
> (alle tagger overføres som de er) og vedlagte vegdata.lua.
>
> Jeg vet det er mange skritt igjen før vi kan starte å importere, men
> tenkte å legge ut dette til gjennomsyn for å starte prosessen.
>
> Merk at det ikke er tillatt å importere disse dataene OpenStreetMap i
> denne omgang!

> [...]

Veldig bra!

Når det gjelder tagging, begynte jeg i forrige uke å kladde på et
forslag på importwikisida:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Kartverket_import#Vegdata

Sammen med Elveg-SOSI-filene ligger det tekstfiler med begrensninger
(fart, høyde etc.). Har du sett på muligheten for å flette disse dataene
inn i OSM-filene?

--
Tor