[NUUG kart] Tagging av ringveger

Tor torsm.news at gmail.com
Tue Aug 5 23:07:51 CEST 2014

Hvordan skal vi tagge ringveger? Jeg tenker her på de vegene i noen byer
som er merket med vegnummerskilt der det står slikt som “Ring 3”
istedenfor det vanlige vegnummeret. Disse er i dag ikke tagget på noen
enhetlig måte i OSM.

Et alternativ som jeg tror har vært diskutert før, er å bruke loc_ref=*.

Siden vegene er skiltet med disse numrene, syns jeg det er et poeng at
de bør vises på de fleste OSM-baserte kart.

Jeg foreslår at vi gjør det enkelt og tagger ringvegene på samme måte
som vegstrekninger der to veger deler samme trasé: ref=E 6;Ring 3

Synspunkter?

--
Tor