[NUUG kart] Vegdata fra kartverket

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Aug 5 23:21:31 CEST 2014

Det er mer feil enn  du tror i Kartverkets data. Å gjøre en slik oppdatering er ganske kompisert og svært omfattende om man skal gjøre det på en god måte. Jeg er svært skeptisk til å gjøre dette på noen automatisk måte. Manuelt slik vi tidligere har beskrevet i denne tråden er nok mer overkommelig å få til, men tidkrevende. Under importen jeg har gjort i Vestre Slidre så har jeg justert på mange av de eksisterende veiene for å øke nøyaktigheten der det var noe avvik å snakke om.