[NUUG kart] Vegdata fra kartverket

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Aug 8 11:00:26 CEST 2014

I wikien under beskrivelsen av veityper står det: "VNR=R V nn: highway=trunk." Det er vel feil? Det skal vel være highway=primary? Veitype R er jo riksvei.

Er det slik i Vbase og Elveg at man ikke kan se hva som er motorvei? Det ligger nemlig i N50-dataene og da synes jeg det er rart. Jeg har prøvd å se om kombinasjoner av flere felt kan gi den informasjonen, men det ser ikke slik ut. Heller ikke veiramper (motoway_link, trunk_link, etc) er mulig å lese ut.