[NUUG kart] Spørsmål om punkt vs område og søk

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Aug 22 11:02:10 CEST 2014

Jeg tror ikke det er bra å velge løsning ut fra å spare plass i databasen. Det regner jeg med at de som drifter dette løser. Men vi trenger selvfølgelig ikke å sløse med plassen.

Når jeg titter litt rundt i Europa så ser det ikke ut til å være så standardisert. I Københvan så så jeg mest punkter. Rundt Hamburg var det litt av hvert. En del bolighus med kun en adresse hadde den på polygonet.

Kanskje vi bør diskutere dette med importlista siden dette er i forbindelse med en import?

En utfordring om vi skal bruke polygoner er at de fleste hus i Norge ikke er tegnet inn i osm.

Og jeg heller fremdeles til at punkter er det beste. Det fungerer under alle forhold uansett.

-Sverre