[NUUG kart] Diverse spørsmål angående import

Håken Hveem krbjhvee at online.no
Mon Mar 31 14:27:44 CEST 2014

Jeg har noen spørsmål angående import av følgende databaser:
Vegdatabase, hedmark (Vbase_04.sos)

Her får jeg ikke kommandoen  ogr2ogr -f "ESRI Shapefile" Vbase_04.SOS
til å virke, jeg får følgende feilmelding:
FAILURE: no source datasource provided

Jeg lurer også på om det finnes noe script eller noe slik for å sortere
ut data som eksisterer slik at en ikke laster opp veier som allerede er
i openstreetmap data basen.

Jeg lurer også på hvor en kan få tak i database over vassdrag,dvs
innskjøer og bekker i Hedmark, og om det også finnes script som
luker ut eksisterende data slik at man ikke alster opp data som allerede
er i openstreetmap databasen.

Det er også fint om det går an å sortere data for fylker.

Jeg kjører nyeste versjon av LInux mint.

--
PGP/OPENPG KEY: 89A3A34A