[NUUG kart] Lurer på denne import brukeren

Kristian Dahl krdahl at live.com
Thu May 1 11:43:14 CEST 2014

Hei igjen alle sammen

Er ikke sikker på om det er så lurt å beholde importene. Tar et par eksempler:

Eksempel 1: Zoomnivå i Kartverket-data og usammenhengende
Se på denne bekken:
https://imgur.com/a/HBSSc

link til stedet i OSM: http://www.openstreetmap.org/#map=16/61.0512/10.6144

Eksempel 2: Usammenhengende og dobbelt sti
Her er mine bilder:
https://imgur.com/a/975J4

link til stedet i OSM: http://www.openstreetmap.org/#map=17/60.75959/11.13648

Eksempel 3: Generelt ukritisk import
Mitt bilde:
https://imgur.com/m2tkCSf

link til stedet i OSM:http://www.openstreetmap.org/#map=16/60.6093/11.3756

I disse tilfellene mener jeg at det ville vært mest fornuftig å fjerne
importen og eventuelt gjøre en ny import av noen data fra det beste zoomnivået
(hvor man også sørger for tilkobling til eksisterende objekter manuelt).

Jeg kunne ha kommet med mange fler liknende eksempler, men det er tidkrevende.

Sorry, men slike ting mener jeg det er ganske åpenbart at bare sørger for
irritasjon for de som kommer etter for å rette opp i rotet. Skal man slette og
lage et nytt objekt? Hvilket objekt skal man slette? Blir det gamle da
importert tilbake så man ender opp med to? Hva betyr alle disse ville taggene
som har blitt dratt med over?

Jeg har endt opp med å både modifisere det importerte objektet og slettet det,
men etter mange ganger fra samme bruker går man litt lei, og nå har jeg
egentlig bare gitt opp.

-Kristian