[NUUG kart] Adresseimporten

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Sun Sep 7 09:52:26 CEST 2014

> Hei
>
> 3. Dette er et brukerstyrt kart. Tråkker vi på folk vil de ikke bidra
> lengre. De har trossalt brukt tiden sin på dette.
>

> 2. Adresser som brukes primært for adressesøk - eksisterende noder og
> bygninger som er beskrevet med adresse.
>

> *Litt statistikk for å se omfanget i det norske datagrunnlaget for å se
> hva vi snakker om.*
> Antall noder med addr:street: 451448
> Antall ways med addr:street: 25080

Jeg har lagt inn adresseinformasjonen på ca. 1000 av de ca. 25000
bygningene med adresseinformasjon. Dette tok mye tid og arbeid (spesielt
under pappapermisjon), og jeg har derfor stort sett holdt meg unna denne
diskusjonen, siden mine ønsker nok lett blir farget av jobben jeg har lagt
ned.

På meg virker argumentene om å legge all adresseinformasjonen inn i noder
som fornuftige og planen på wiki-sida ser bra ut. Da jeg gikk rundt og
registrerte husnummer var det fornuftig, siden dette var data som ikke var
fritt tilgjengelig. Nå som bedre data er fritt tilgjengelig er det mer
fornuftig å bruke tiden på å kartlegge andre ting, og innse at
datainnsamlingen jeg gjorde var nyttig for en begrenset periode. Når det er
sagt, føler jeg ikke for å være den som fjerner de dataene jeg har samlet
inn, så den jobben får noen andre gjøre. Men jeg kommer ikke til å
protestere på at det skjer.

Geir Ove