[NUUG kart] "Slide" fra Strava

Anders Fougner anders.fougner at gmail.com
Mon Sep 29 17:09:27 CEST 2014

Jeg er visst en av de 200 brukerne som har prøvd denne iD-forken, som er
tilgjengelig på
http://strava.github.io/iD/#background=MAPNIK&map=6.00/12.904/62.097
og som har fungert ypperlig for meg, for inntegning og korrigering av
stier og veger.
Det er veldig effektivt, men man må huske å sjekke kryssene etterpå (der
kan det fort bli dobbelt opp med noder).
Kvaliteten blir meget god, ettersom inntegningen blir basert på svært
mange GPS-spor.

For meg er det litt uvant redigering av stien/vegen når den er på plass,
ettersom jeg er vant til JOSM (ikke iD). Jeg gjør ennå det meste i JOSM
men benytter Strava Slide Tool hvis jeg skal tegne mange nye stier eller
veger.

Anders

Anders.Fougner at gmail.com
+47 97158863