[NUUG kart] Adresseimprt

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Tue Sep 30 20:07:45 CEST 2014

Folkens

Jeg mener at adresser er superviktig i osm-sammenheng.
Det er oftest adresser jeg blir spurt om hvorfor mangler...

Dermed er det vel ikke rart at jeg synes DWG er stivbeinte i denne saken.

Import er f.eks allerede gjort med hell i Danmark. Jeg vet rett nok ikke
hvilke verktøy de bruker, men oversikten til Ruben er langt på vei nok.

Som dere sikkert har sett er Rogaland stort sett komplett. Og _det funker_.
Jeg har fjernet addr: på bygninger men ikke på POI-er. Alle adressene er
dermed rene adressenoder, evt POI kommer i tillegg med alle de tags folk
finner det for godt å legge inn.

(Jeg lager med til og med ekstra arbeid for meg selv ved å ikke vente på
kommunene som ikke er ferdige med å lage alle sine adresser ennå.)

Do-ocracy rules...

-gorm

Gorm E. Johnsen