[NUUG kart] Automatisk oppdatert status for adressenodeimport

Ruben Undheim ruben.undheim at gmail.com
Tue Sep 30 23:34:49 CEST 2014

Hei Sigurd,

Godt poeng! Dette visste jeg ikke, men det ser ut som diverse
rendringsmotorer (blant annet OpenStreetMap) automatisk kobler sammen
enkle husnummer med nærmeste vei. Allikevel vil det komplisere
automatisk vedlikehold og sammenligning med Kartverkets data veldig
dersom nodene ikke har gatenavn/postnr/poststed tagget. Jeg kan
iallfall ikke umiddelbart si hvordan det skulle kunne løses.

Det enkleste, sånn jeg ser det er å legge til gatenavn.
addrnodeimport-programmet kan finne postnr/sted automatisk hvis noden
har husnummer og gatenavn. For Tromsø sin del er det litt spesielt
siden der er det så ekstremt mange.. Jeg skal se om jeg finner en
løsning som forenkler dette - og tar gjerne imot tips.

Takk for at du nevner dette.

Mvh.
Ruben