[NUUG kart] Forslag til dugnad: import av vann og arealdekke

Torstein Ingebrigtsen Bø torsteinibo at gmail.com
Wed Feb 25 13:41:00 CET 2015

Hei,

Da mener jeg at det er klart for en import av vann og arealdekke fra
Kartverket N50. Jeg er ferdig med en testimport av Holtålen (
http://www.openstreetmap.org/#map=11/62.8799/11.2775), underveis brukte jeg
beskrivelsen gitt i
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Tibnor/N50import Jeg har også
laget en detaljert beskrivelse på engelsk (
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue/Topography_import_for_Norway
)

Mitt forslag er at vi velger fem eller ti testkommuner (noen med kyst, mye
data/lite data). Da kan vi se hvor godt det fungerer på disse. Hvis vi får
problemer stopper vi og utvikler prosedyren videre, ellers skallerer vi opp
til en full import.

Hvis ingen har noen tilbakemeldinger sender jeg forslaget til
imports at openstreetmap.org og legger metoden til
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Kartverket_import.

Rett gjerne opp skrivefeil og fyll inn mer detaljer i wikiene :-)

Hilsen
tibnor
Torstein