[NUUG kart] Stikonferanse Fornebu 17-18.mars

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Jan 14 16:17:29 CET 2015

Det er veldig bra om du kan gjøre det.

Vi må jo diskutere og finne frem til hva vi ønsker å presentere, men jeg tenker noe slikt som f.eks:
- Litt generelt om OSM, når det ble grunnlagt og om visjonene vi har. At vi er verdensomspennende og har som mål å samle inn og tilby frie kartdata til alle som måtte ønske å bruke de.  Og kanskje litt statistikk på hvor mange registrerte bidragsytere det er internasjonalt og i Norge, og hvor mange km sti vi har f.eks.
- At vi også på samme måte som bl.a. DNT jobber mye dugnad og er ute og synfarer/tracker.
- Litt om rammeverket vi kan tilby. At alle som måtte ønske det og har behov kan legge sine geografiske data inn i OSM og bevare de der for all fremtid. Og at de da får hjelp av alle andre til å vedlikeholde dataene.
- At vi har mye sti-data som ingen andre har. Og at de er til fri benyttelse for alle
- At vi også har andre data som f.eks. skilt, skiløyper, og historiske data som gamle stier og oldtidsveier, osv.
- Vise eksempler på kart laget ut fra data i OSM, sammenlignet med kart fra Kartverket f.eks.

Det er sikkert mye annet vi også kan ta med.

Og så kommer jeg jo til å lage en proff presentasjon som ser bra ut. Og den sender jeg også på høring så vi alle er enig i det som står der.

-Sverre