[NUUG kart] Import av Elveg-data: Veien videre

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Sun Jun 7 21:35:17 CEST 2015

Jeg er for å kutte ut nvdb:id. Er åpen for motargumenter om det er noen
fornuftige.

Jeg tror ikke nødvendigvis det er lurt å automatisk koble sammen veier. I
boligområder vil det være mange veier som grener seg, men har identiske
OSM-tags. Da er det ikke godt å vite hva som er "hovedveien" og skal
smeltes sammen til ett veistykke.

> For meg var dette ganske greit og forstålig.  Mulig det er diskutert
> tidligere, men hadde det ikke vært mulig å koble sammen i skriptet
> vegsegmenter med ulik nvdb:id, men med like OSM tagger? Da slipper en å
> gjøre det manuelt?
>
> Og hvorfor kutter vi ikke bare ut nvdb:id i skriptet hvis vi ikke skal ha
> det med videre?
>
> Jeg har ikke fulgt med på hele diskusjonen om importen så bare si ifra
> hvis disse tingene har blitt diskutert tidligere.
>
> Espen
>

> søn. 7. jun. 2015 kl. 16.41 skrev Christer van der Meeren <

>>> 2) Oppdatere "Import process" med konkrete tips til fremgangsmåte.