[NUUG kart] Import av Elveg-data: Veien videre

Håken Hveem krbjhvee at online.no
Thu Jun 25 01:27:50 CEST 2015

Jeg har sett litt over dataene, og en ser jo at datamengden er enorm.
Det blir en enorm oppgave å flette dette inn med eksisterende data
manuelt,så kanhende det ikke hadde vært så dumt med ett script eller noe
som sammenligner data som ligger i OSM fra før med Elveg databasen. Da
skulle det være mulig å automatisere det en del, dermed vil importen gå
lettere og raskere.
Sånn som det er nå kan det gå ganske lang tid før Elveg og OSM er 100%
synkronisert da det ikke er så mange som driver med import.
Datamengden og arbeidsmengden vil også dessverre etter mitt syn virke
skremmende på mange, noe som igjen gjør at få vil gi seg i kast med dette.
Jeg mener å ha sett en prototype på ett slikt script eller program, men
kan ikke finne det igjen.