[NUUG kart] Lovlig bruk av OpenStreetMap?

Atle Frenvik Sveen atle at frenviksveen.net
Wed Oct 14 10:09:26 CEST 2015

Man kan kanskje argumentere med at det ikke er "riktig attribution" å
"gjemme vekk" attribution-teksten, basert på det som står her:

https://wiki.osmfoundation.org/wiki/License#How_should_I_attribute_you.3F

"Our requested attribution is "© OpenStreetMap contributors"."

"This credit needs to appear in a place that is reasonable to the medium
or means you are utilising."

"For a browsable electronic map (e.g. embedded in a web page or mobile
phone application), the credit should typically appear in the corner of
the map, as commonly seen with map APIs/libraries such as Google Maps."

På den annen side: jeg er langt fra noen advokat som snakker flytende
legalsese, men frasen "should typically" tror jeg nok gir folk en ganske
stor frihet (juridisk sett). Hva med å kontakte MazeMap? Iván Sánchez
Ortega er ivrig OSMer og jobber for MazeMap i Trondheim.

-a

--
  Atle Frenvik Sveen
  atle at frenviksveen.net