[NUUG kart] Veibeskrivelse - leaflet/OSM/kartverket

Fredrik lists at 0v.no
Sat Apr 9 13:34:19 CEST 2016

God morgen,

On 08/04/2016 22:20, Halvard Sinnes wrote:

> I denne forbindelse har jeg oppdaget at husnumrene ikke er komplette
> (Norge). Søk på Stølan 4A gir resultat, men ikke 4B. Hvilken løsning
> er best for å fikse dette problemet? Ser at kartverket tillater
> opplastning av deres data til OSM.

De fleste adressene i Norge er inne i OSM. Det var er et kontinuerlig
prosjekt for å holde de oppdatert og de har antakeligvis sett etter en
av tre adresser i den kommunene som ikke er inne :-p.
Hvis du ser her  - http://osm.beebeetle.com/addrnodeimportstatus.php så
kan du bla ned til Hemne kommune og se at 99.3% av adressene er inne og
se oversikt over resten av Norge.
Alle kommunene har vært 100% flere ganger, men nå har det dabbet litt
av. Kanskje det er på tide å ta en fellesdugnad?

Det står litt mer om prosjektet her -
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue/Address_import_for_Norway

> Er det lettere å sette opp en egen nominatim server?

Angående sin egen Nomatimserver så må du nesten høre med noen av de andre :)

-
Fredrik