[NUUG kart] Forslag om tagging av returpunkt

Fredrik Lindseth lists at 0v.no
Mon Feb 1 19:46:54 CET 2016

Jeg begynte på et forslag før jeg fant ut at dette var diskutert en gang
før (uten noe ordentlig konklusjon eller resultat) her
http://lists.nuug.no/pipermail/kart/2012-February/003247.html.

Forslaget mitt er mer eller mindre det samme, med litt forenklinger for
å unngå å tagge oss i hel.

Langversjonen:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:FredrikLindseth#Tagging_av_resirkuleringsstasjoner_i_Norge

Kortversjonen følger:

Glass og metall:
recycling:glass=yes
recycling:metal=yes

Papir og papp:
recycling:paper=yes
recycling:cardboard=yes

Plastemballasje:
recycling:plastic_packaging=yes

Restavfall:
recycling:waste=yes

Mitt argument er at resten er implisert for en hver som har kastet bosss i Norge og nøye beksrevet på
renovasjonsselskapene egne sider.

Hvis første forslaget er helt uhørt så må har jeg et alternativ:

Glass og metall:
recycling:glass=yes
recycling:glass_bottles=yes
recycling:foil=yes
recycling:cans=yes
recycling:aluminium=yes

Plastemballasje:
recycling:plastic_packaging=yes

Papir og papp:
recycling:cartons=yes
recycling:cardboard=yes
recycling:books=yes
recycling:magazines=yes
recycling:newspaper=yes
recycling:paper_packaging=yes

Restavfall:
recycling:waste=yes

I det forrige forslaget så var det spesielt recycling:styrofoam=yes på plastikk som ikke er lov
og den generelle recycling:plastic=yes som fort kan bety hagestoler og annen hardplast.
Å tagge en gruppe kontainere som en node syntes jeg er en god ide, men kanskje med unntak av Fretex/Uff
sine kontainere som gjerne har en annen operator=*.

Synspunkt?

--
Fredrik Lindseth
IRC: Sgiratch