[NUUG kart] Hente data i fra osm til josm .

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Fri Jan 6 15:58:55 CET 2017

Har ikke prøvd denne, men leter du etter:
https://github.com/relet/ssr ?

Som Geir nevner, er overpass løsningen hvis du vil lage noe selv. Et eksempel for alle way-er i Ski med natural=water (i xml) er:
<osm-script output="xml" timeout="60">
<id-query into="searchArea" ref="3600406130" type="area"/>
  <union into="_">
    <query into="_" type="way">
   <has-kv k="natural" modv="" v="water"/>
   <area-query from="searchArea" into="_" ref=""/>
   </query>
  </union>
<print e="" from="_" geometry="skeleton" limit="" mode="meta" n="" order="id" s="" w=""/>
<recurse from="_" into="_" type="down"/>
<print e="" from="_" geometry="skeleton" limit="" mode="meta" n="" order="quadtile" s="" w=""/>
</osm-script>

Hvor ref=“3600406130” er 3600000000 + 406130, hvor kommunegrensen til ski har relation id 406130: http://www.openstreetmap.org/relation/406130

Lykke til,
--