[NUUG kart] Elveg oppdatering?

N/A N/A gazer2175 at hotmail.com
Tue Jun 27 23:46:08 CEST 2017


Tenker at det beste er å unngå for mykje synsing om kva klasse vegen skal vere.

Kor mange hus skal det vere langs den private vegen før den blir residential?
Er mange slike ting som kan lage rot.

Difor så meiner eg at vi konsekvent brukar den offisielle klassen og ein fast konvertering.
Er jo litt greit å vite kven som har ansvaret for vegen også?

Om folk endrar vegen i ettertid så kan ein ikkje hindre dette.


________________________________
From: Geir Ove Myhr <gomyhr at gmail.com>
Sent: Tuesday, June 27, 2017 11:27 PM
To: NKA mapper
Cc: N/A N/A; kart at nuug.no
Subject: Re: [NUUG kart] Elveg oppdatering?



2017-06-21 11:23 GMT+02:00 NKA mapper <nkamapper at gmail.com<mailto:nkamapper at gmail.com>>:
Det viktigste er egentlig å få tilordnet andre default highway-verdier til skogsbilveier (service), private veier (service) og kommunale veier (residential). Disse tre kategoriene utgjør i følge vegvesen.no/vegkart<http://vegvesen.no/vegkart> 97,4% av alle veier i Norge, og nesten alle har feil defaut-verdi i Elveg-importen i dag, så her skjer det unødvendig mye manuelt ekstraarbeid i importen.


Har begynt å implementere og teste dette nå. Ville det ikke være fornuftig å la private veier bli residential hvis de har fått et gatenavn? Har hørt det er en del småveier i bystrøk med egne navn som kommunene ikke overtar fordi de er bygget etter for dårlig standard av utbygger. Dermed forblir de private, selv om de for alle som ferdes der framstår som like "residential" som andre veger i området. Innvendinger?

Geir Ove
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: https://lists.nuug.no/pipermail/kart/attachments/20170627/1d6fca96/attachment.htm 


More information about the kart mailing list