[NUUG kart] OSM forum

Trond Michelsen trondmm-nuug at crusaders.no
Mon Apr 16 14:35:03 CEST 2018

On Mon, Apr 16, 2018 at 01:51:05PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:

 [Trond Michelsen]
> Antar du troller, med mindre du har levd i et ekkokammer de siste
> månedene, men uansett,
[...]
> forteller litt om hvorfor vi ikke skal gå direkte dit. :)

Det er trolling, ja :) I hvert fall i den forstand at jeg ikke ønsker
å flytte diskusjonene dit. Det er ikke bare pga. bekymring for alt
Facebook vet om brukerne eller hva de bruker all kunnskapen til. Men,
også fordi Facebook er en skikkelig dårlig plattform for diskusjoner.
Bl.a. er trådingen elendig (kanskje ikke så mye verre enn webfora), og
det er vanskelig å finne gamle meldinger.

Men, det er også delvis seriøst når det kommer til argumentet om at
man skal ta steget inn i fremtiden. Webforum er faktisk allerede
fortidens teknologi. Så om man jakter på fremtiden, eller i det minste
nåtiden, så er det faktisk Facebook man skal sikte mot. Dersom
formålet er å tiltrekke seg ungdom, så er argumentet for Facebook enda
sterkere.

For min egen del blir jeg neppe med videre hvis mailinglisten
forsvinner. Nesten uansett hva som blir alternativet. Men, jeg har jo
heller ikke bidratt med noe her, så akkurat det burde ikke tillegges
noe vekt ved avgjørelsen.

--
Trond Michelsen