[NUUG kart] Import av ssr2

Tor torsm.news at gmail.com
Thu Apr 19 22:16:27 CEST 2018

19. apr. 2018 kl. 07:28 skrev Øystein Bjørndal <obtitus at gmail.com>:

> NKA har funnet noen feil med prioritertSkrivemåte, som jeg nå har fikset. Er det flere kommentarer på denne importen?
> - Tagger
> 	Skal vi fjerne place=locality på mange av taggene?

Hvis vi skal ta "do not tag for the renderer" på alvor, så bør vi nok
det.

Når det gjelder historic=* så brukes det til så mye rart rundt omkring i OSM
og på så lite enhetlig måte, at der bør nok place=locality beholdes iallfall.

> Vi og ssr er klar over at posisjons-nøyaktigheten ikke er helt topp alle steder, men jeg vil uansett si at det fornuftige er å ikke importere navnene som noder, men knytt de til eksisterende eller nye objekter (vann, gårdsbruk, bygninger, …).

Enig. Vi burde kanskje ha en liste over hva som faktisk skal eller kan
importeres som noder.

Det er nok sikkert lurt å ikke importere SSR før N50 i en kommune.

En annen ting: Er det enn måte å matche objektene med wikidata uten en
masse manuelt arbeid? Hvordan ble det gjort i kirkeimporten?

––
Tor